Descripció del tràmit:
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge és apte per ser destinat a residència de les persones i té les condicions tècniques d’habitabilitat, segons la normativa vigent.
És necessària per:
- Transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en transmissions posteriors.
- Donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
Tipologia:
- De primera ocupació: quan es refereix a habitatges de nova construcció.
- De primera ocupació de rehabilitació: quan es refereix a habitatges que són el resultat d’una intervenció o procés de rehabilitació o gran rehabilitació (augment del nombre d’habitatges, canvi d’ús per crear un habitatge, redistribució total de l’habitatge: ampliacions, remuntes i enderrocament de tot l’edifici en què es deixen únicament les façanes).
- De segona ocupació: quan es refereix a habitatges que ja existeixen. En aquest cas, cal que us adreceu a un tècnic (arquitecte o arquitecte tècnic) per tal que faci el certificat d’habitabilitat corresponent. Després, el mateix tècnic pot fer la tramitació directament a les oficines que correspongui o telemàticament. Si la tramitació no la fa el tècnic, la podeu fer com a particular.
Qui ho pot sol·licitar?:
La pot sol·licitar el propietari de l’habitatge, l’administrador o un representant autoritzat.
Quina documentació cal aportar?:
Consultar al web de la Generalitat de Catalunya: Cèdules d'habitabilitat.
On i com es pot iniciar el tràmit?:
Podreu trobar tota la informació sobre com iniciar el tràmit al web de l'Agència de l'Habitatge de la Generalitat de Catalunya.
La cèdula d'habitabilitat de segona ocupació també es pot sol·licitar al Consell Comarcal de l'Alt Camp.