Descripció del tràmit:
L'objecte d'aquesta subvenció és regular l'atorgament d'ajuts per a fer front al pagament de despeses de la llar (rebuts de comunitat, de l’IBI...) de persones joves, que tinguin entre 18 i 40 anys a data 1 de gener de cada convocatòria, que hagin adquirit un habitatge en el centre històric a partir de l’any 2023 i que es trobin empadronades durant tot l’any anterior al de cada convocatòria en l’immoble objecte de subvenció.
Centre Històric: Als efectes d’aquesta subvenció, el centre històric es considera delimitat pel perímetre del tomb de Muralles (ambdós costats): Plaça del Portal Nou, Muralla de Sant Antoni, Muralla del Castell, Plaça Sant Francesc, Muralla Sant Francesc, Plaça del Carme i Muralla del Carme.
Quantia: Es concedirà una subvenció del 100% de totes les despeses amb el límit quantitatiu de l’1,20% del valor cadastral de l’immoble objecte d’aquesta subvenció.
Qui ho pot sol·licitar?:
Podran optar a aquesta subvenció totes aquelles persones físiques que compleixin les condicions enumerades en l’apartat anterior que:
-
Es trobin al corrent de compliment de les obligacions tributàries i envers la Seguretat Social i l’Ajuntament de Valls.
-
Que no incorrin en supòsits de prohibició legal de percebre subvencions de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i
-
Que respectin els drets humans amb els seus actes o activitats.
Quina documentació cal aportar?:
-
DNI, NIE, passaport o document que legalment el substitueixi de la persona sol·licitant.
-
Escriptura de compravenda de l’habitatge objecte de la sol·licitud.
-
Rebuts o factures objecte de subvenció i l’acreditació del seu pagament de l’any anterior al de la convocatòria (de la comunitat, de l’Impost de Bens Immobles, despeses notarials i registrals,...).
Quan es pot demanar?:
On i com es pot iniciar el tràmit?:
-
Presencialment a les oficines de l'àrea d’Agenda 2030, Urbanisme i Habitatge de l'Ajuntament de Valls (c. Paborde, 6-8).
-
Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
-
Telemàticament a través de la seu electrònica.
-
Per qualsevol de les formes previstes per la normativa vigent.
Departament responsable:
URBANISME