Descripció del tràmit:
TRÀMIT TANCAT
L’objecte d’aquesta subvenció és regular l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva per a 2 supòsits
Línia 1: Aquelles persones propietàries d’un habitatge que facin obres de reforma i el posin a lloguer auditat i tutelat a través de l’Oficina Local d’Habitatge de Valls.
Línia 2: Aquelles persones propietàries d'un habitatge ja tutelat a través de l'Oficina Local d'Habitatge de Valls que duguin a terme actuacions de reforma encaminades a la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat o actuacions de reposició dels elements de l'habitatge deteriorats.
La finalitat d’aquests ajuts és mobilitzar el parc d'habitatges buits i donar resposta a una demanada creixent de necessitat d'habitatge.
- Aïllament tèrmic: consisteix en afegir material aïllant en façanes, terres i cobertes de l’edifici o afegir un gruix d’aïllament extra al que ja tenia el propi edifici.
- Buits/obertures: consisteix en substituir buits/obertures (vidres i marcs) ja existents i/o millorar alguna o vàries de les seves característiques.
- Instal·lacions: consisteix en substituir o afegir instal·lació d’ACS (Aigua Calenta Sanitària), calefacció, refrigeració, contribucions energètiques, il·luminació, aire primari, ventiladors, bombeig o torres de refrigeració en funció de l’ús i les necessitats.
- Altres: altres actuacions que suposin millores en els àmbits d’eficiència energètica i sostenibilitat no contemplats en els punt anteriors.
Actuacions Línia 1 |
Imports Màxims |
Cuina |
4.000€ |
Bany |
2.500€ (unitat) |
Instal·lacions d’aigua |
1.000€ |
Instal·lacions de llum |
2.000€ |
Instal·lacions de gas |
500€ |
Sanejament |
1.000€ |
Reposició d'elements deteriorats |
2.000€ |
Aïllament parcial/finestres |
3.000€ |
Aïllament total/envoltant. |
3.000€ |
Actuacions Línia 2
|
Imports Màxims
|
Altres actuacions de millora d’eficiència energètica i sostenibilitat i de reposició dels elements deteriorats de l'habitatge. |
3.000€ |
- Trobar-se en el terme municipal de Valls. Poden tenir qualsevol antiguitat.
- Hauran de destinar-se a la Borsa d'Habitatge de lloguer social de l'Oficina Local d'Habitatge de Valls.
- Preu màxim: En cas de la Línia 1 serà de 500€ mensuals (calculats amb la fórmula: superficie útil de l'habitatge* Índex de referència de preus de lloguer-àrea inferior*0,85). En cas de la línia 2 la renda de lloguer mantindrà les condicions anteriors en el nou contracte.de lloguer amb la OLH.
- Vinculació a la Borsa: L'habitatge quedarà vinculat a la Borsa de l'OLH per un període mínim de 5 anys (en cas de persones físiques) i de 7 anys (en cas de persones jurídiques). En el cas que l'habitatge quedés sense persona arrendatària durant els 2 primers anys, comptats des de la data del 1er contracte d'arrendament, l'habitatge seguirà vinculat a la Borsa durant el temps que s'estipuli en el nou contracte d'arrendament que se signi. En el cas de la línia 2, un cop finalitzades les obres, s'haurà de fer nou contracte de lloguer per un període mínim 5 anys (en cas de persones físiques) i de 7 anys (en cas de persones jurídiques).
- Els habitatges han de disposar de cedula d'habitabilitat o bé estar en disposició d'obternir-la un cop executades les obres.
- Les obres i actuacions no poden estar començades en el moment de la sol·licitud dels ajuts.
- El termini per executar les obres en aquest habitatge será de 6 mesos desde la formalització del Conveni amb l'Oficina Local d'Habitatge.
- Es limita la concessió d'aquests ajuts a un màxim d'habitatge/actuació per persona beneficiària.
Qui ho pot sol·licitar?:
Podran optar a les subvencions les persones físiques, les persones jurídiques, les comunitats de bens i altres entitats sense personalitat jurídica que siguin propietàries d'un habitatge que es comprometin a destinar-lo a la Borsa d'Habitatge de lloguer social de l'Oficina Local d'Habitatge que no siguin ens integrant del sector públic i no incorrin en cap causa de prohibició de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions.
Quina documentació cal aportar?:
- Document identificatiu de la persona sol·licitant (DNI O NIF).
- Títol de propietat de l'habitatge o nota simple informativa amb data d'emissió màxima de 3 mesos d'antiguitat.
- Acreditació de la representació en la qual manifesta actuar, si és el cas.
- Documentació de caràcter tècnic:
Quan es pot demanar?:
Del 29 d'agost al 29 d'octubre de 2024.
On i com es pot iniciar el tràmit?:
-
Presencialment a les oficines de Sostenibiliat, Urbanisme i Habitatge de l'Ajuntament de Valls (c. Paborde, 6-8).
-
Presencialment a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
-
Telemàticament a través de la seu electrònica.
Departament responsable:
HABITATGE